Review I. – Body z východu

Štart, aký nové mužstvo potrebovalo. Z východu nesieme 3 body, čisté konto a najmladšieho debutanta. Slušný úvod.

Michalovce – Spartak 0:2
Góly:
1. Yao, 43. Vlasko.

Zostava: Rusov – Kóša, Izuchukwu, Tumma – Jakúbek (80. Benovič), Grič, Saymon, Vlasko, Yao – Pačinda (87. Mihál), Mikovič (81. Olejník)

Základnú zostavu sme trafili v našom predsezónnom preview takmer kompletne. Jedinou zmenou, ktorá ma zaskočila , bolo nasadenie Mateja Jakúbeka na úkor nášho odchovanca Samuela Benoviča. Po víťazných zápasoch sa „ťažko“ kritizuje voľba zostavy, ale posadenie Benoviča na lavičku náhradníkov zamrzelo. Predpokladám, že tréner Šarmír chcel mať v Jakúbekovi na ihrisku hráča, ktorý prinesie mužstvu výšku pri defenzívnych, ale aj ofenzívnych štandardných situáciach.

Sebastián Kóša sa stal najmladším Spartakovcom, ktorý zasiahol do ligového stretnutia. 16 rokov, 10 mesiacov a 25 dní. Klobúk dole!!!

Postrehy:

Fantastický štart. Saymon z pozície krajného wingbacka ponúka zaujímavý ofenzívny prínos, ktorý výrazne prevyšuje jeho slabšiu defenzívnu prácu. Už v úvodných sekundách ukázal ofenzívny inštinkt a vďaka skvelému ťahu na bránu a slabšej reakcii brankára jeho akciu zakončil Yao. Rovnako pri druhom góle poslal výborný center  presne do územia, kam majú centre smerovať. V prvom polčase mal v defenzíve problémy viac ako obvykle, ale treba povedať, že v takomto zložení hrali spolu prvýkrát.  Ťažko môžeme niečo vyčítať hráčovi, ktorý zaznamená 2 asistencie pri 2 góloch svojho mužstva.

Stopérska trojica obstála v ligovej premiére. V prvom polčase sa síce mladí stopéri nevyhli pozičným zaváhaniam, ale postupom času obaja získavali na istote. Viacero situácii bolo riešenými odkopmi lopty za autovú čiaru, ale treba pripomenúť, že Sebastián Kóša má iba 16 rokov a Gergely Tumma absolvoval ligový debut. Obaja predviedli viacero slušných defenzívnych súbojov a ukázali, že máme na čom stavať. Popri Anthonym sa im bude hrať dobre. Rovnako im treba dopriať čas aj z dôvodu trojobrancového systému. V mládežníckych kategóriach sa moc nehráva a chlapci sa naň budú musieť etablovať. Izuchukwu Anthony podal výkon na aký sme si už zvykli. Silovo a atleticky veľmi dobre pripravený stopér bol pre mňa najlepším hráčom na ihrisku.

Dobrivoj Rusov pokračuje v nastolenom trende z jarnej časti. V druhom polčase zlikvidoval tutovku domácim a nedovolil znepríjemnenie zápasu. Rovnako poslal dopredu zopár  pekných lôpt, a najmä tá na Mikoviča, z prvého polčasu bola exkluzívna.

Príliš nefungovala záložná formácia, ktorá sa nechala prehrať hráčmi Michaloviec. Nevýrazný bol najmä Matej Jakúbek. Ján Vlasko mal na svoje pomery dosť nepresností. Gól na úvod sezóny mu môže len a len pomôcť. A mohol pridať ešte jeden, keď sa dostal do šance po promptnej prihrávke Benoviča. Následne ešte vyslal do dobrej príležitosti Yaoa. Defenzívne kvalitne pracoval Jakub Grič.

Hrať nakopávané lopty na dvojicu útočníkov Pačinda – Mikovič je mrhanie ich potenciálom. Najmä Miki bol na ihrisku stratený. Treba však povedať, že na podobnej pozícii hral naposledy asi ešte počas jeho prvého pôsobenia v Trnave. Erik Pačinda ukázal náznaky, že by mal byť rozdielový hráč, ale potreboval by k sebe hráča, ktorý bude hrať chrbtom k bráne. Miki by potom mohol brúsiť lajnu, tak ako ho poznáme.

Muž zápasu podľa HZT: Izuchukwu Anthony. Foto: Lukáš Grinaj

Muž zápasu:

Rozhodoval som sa medzi Anthonym a Dobrivojom. Obaja podali rozdielový výkon. Rozhodol som sa nakoniec zvoliť Anthonyho. Bol stenou v obrane. Pomohol mladým stopérom uľahčiť im nervózny prvý zápas, ktorý býva vždy ťažký.