Review XVIII. – Čakanie na koniec adventu

Ligový adventný kalendár nám do Trnavy priniesol súpera z bájneho východu, ktorý stále pomýšľa na jarné boje v top 6.  Nehrať Michalovce práve proti Spartaku, tak im želám len to najlepšíe. Všetko radšej ako Sereď. No inak sa nedalo a Michalovce museli jednoducho v Trnave v piatok prehrať.

FC Spartak Trnava – MFK Zemplín Michalovce 2:0 (2:0)
Góly: Bukata, Yusuf

Zostava:
Takáč – Procházka, Škrtel, Twardzik, Mikovič – Grič, Savvidis, Bukata (Vlasko) – Cabral (Jones), Ristovski (Boateng), Yusuf (Ramadan)

Šéfkuchár Mišo mal konečne plnú špajzu, tak bolo aj z čoho variť. Aký to rozdiel oproti slávnej štátnej špajze. K dispozícii mal takmer všetkých hráčov a ako inak bola z toho predpokladaná zostava. No k tomu sa však ešte krátkou obchádzkou cez Michalovce vrátim.

Na obrázku môže byť 4 ľudia a stojaci ľudia

Zápas by sa dal rozdeliť na 20 minút radosti, 20 minút dobrého futbalu a zvyšok bol dohrávanie. Je treba pochváliť tím za vysoké napádanie a ochotu zápas rýchlo rozhodnúť. V takto pokročilej fáze jesene je to dôležité, lebo na zmrznutý zápas bez divákov si nikto nebude pamätať okrem archívov pána Rožňáka.

Vysokému napádaniu už aj tak chýbalo viac energie a dôrazu, vďaka čomu sa dobre hrajúcim východniarom darilo miestami veľmi dobre rozvíjať postupný útok. No to už bol zápas rozhodnutý a keď Takáč vychytal Ranka a neskôr mu pomohla tyč, tak sa zápas naozaj len dohrával. Dočítal som sa niekde aj, že Spartaku chýbala kondíciu v druhom polčase. No asi som pozeral iný zápas, lebo mužstvo za prvých tridsať minút nabehalo nezmysel a neskôr stratilo skôr držanie lopty, čo stálo ďalšie sily. Takže ak sa dá tímu niečo vytknúť, tak to je skôr spôsob ako kontroluje zápasy a zľahčuje si priebeh, keď nadobudne vedenie. Vec vkusu. Priznám sa, že nie som fanúšik futbalu, ktorý je zameraný na kontrolu priestorov a tiež by som videl radšej viac práce s loptou, ale vychádzam z reality a oceňujem aj celkom dobrú organizáciu, i keď aj po tejto stránke mal tím lepšie obdobia. Hráčom nemožno nič vytknúť, neboli to ich najlepšie výkony, ale zásadne nikto v tejto zostave nesklamal a ak podobné zápasy budú do budúcna trnavským štandardom, budem spokojný. Nie je to tak dávno, čo som mal obavy ak mal Spartak hrať do plných.

Spartak čaká posledný zápas v roku 2021 a bude čas na bilancovanie, ktorá sa snáď podarí zlepiť aj mne. V krátkosti zatiaľ, rok 2021 v Gašparíkovej réžii bol veľmi dobrý a Spartak v ňom spravil krok správnym smerom. Až na pár zmien výnimiek sa v ňom spoliehal na rovnakú skupinu hráčov, kde absolútnu väčšinu najmä v jesennej časti, odohrala rovnaká základná zostava, ako tomu bolo v zápase s Michalovcami. Klobúk dole pred všetkými zúčastnenými. Aby sa však tím posunul ďalej, bude nutné ho nejako oživiť, osviežiť a vytvoriť znova konkurenčné prostredie, ktoré posunie všetkých vpred.

Bude to mimoriadne  náročné pretože doba je ťažká a majitelia zažívajú zlé obdobie rovnako ako celá spoločnosť. Aby som bol úprimný, očakávam skôr scenár, že k posilám nepríde. No investícia do tímu je stále investícia. V konečnom dôsledku môže byť cennejšie tento tím rozvíjať a prispieť k rastu hráčov ako Kósa, Takáč, Cabral, Dele a ďalší, čo sa môže odraziť na ich budúcej cene. Dostupných bude viacero hráčov bez zmluvy, tak ostáva veriť, že sa nájde spôsob a zodpovední nájdu manévrovací priestor na oživenie tímu. Potrebuje to, čo ukázal aj posledný zápas.

Na obrázku môže byť 3 ľudia a text, v ktorom sa píše „adidas FOR Tipsport Tipsport EC Tipsport 29 15“

Hráč zápasu je Takáč, lebo zápas sme mali menej pod kontrolou, ako by sa zdalo a on nepustil súpera späť do hry v prvom polčase.